Süleymanın adı tarixdə mehriban peyğəmbər, ədalətli padşah və hikmətli bir alim kimi tanınıbdır.
Tarixçilərin
çoxunun yazdıqlarına əsasən Davud peyğəmbər Süleymanı öz canişini
seçəndə 13 yaşı var idi. Bu İmam Musa ibni Cəfərdən (ə) də bir hədisdə
nəql olunubdur. Bəzi hədislərə əsasən Davud Süleymanı öz canişini edərək
uşaq olduğuna görə alimlər və Bəni-İsrailin abidləri müxalifətçiliyə
qalxdılar. Onlar dedilər:
-”Davud uşağı bizim xəlifəmiz edir, halbuki, bizim aramızda ondan böyüklər də var”. Allah taala Davuda vəhy etdi:
-”Bir
məclis qur, canişinlik iddiasında olanların əsasını, həmçinin
Süleymanın əl çubuğunu alıb bir otağa qoy. Başqa bir gün əsaları otaqdan
çıxartsınlar. Hər kəsin əsası yaşıl olsa o, Davudun xəlifəsi olacaq”.
Bu işi gördükdən sonra ikinci gün otağa daxil oldular. Gördülər ki, Süleymanın əl çubuğu yaşıllaşıb.
Başqa
hədislərdə isə Davudun Süleymanı öz canişini kimi seçməsinin səbəbini
Süleymanın qəzavəti vurğulanıblar. O, uşaq ikən bir nəfər yer və bir
nəfər qoyun sahibi barəsində qəzavət edibdir. Allah taala bu məsələni
"Ənbiya” surəsində zikr edibdir. Həmin qəzavətin xülasəsi bundan
ibarətdir ki, iki nəfər Davudun yanına gəldi. Onlardan biri dedi:
-”Mənim əkin yerim vardır. Oranı əkmişdim, əkinim məhsul verdikdən sonra bu kişinin qoyunları gecə gəlib onları yeyibdir.
Başqa rəvayətlərə görə, o üzüm bağı olubmuş. Üzümün salxımları təzə çıxarkən qoyunlar onu yemişdi.
Davud
bu məsələyə qəzavət etmək üçün Süleymanı çağırdı. O, Süleymanla
məşvərət etdi. Bəzi hədislərə görə bu barədə qəzavət etməyi Süleymanın
öhdəsinə qoydu.
Davud onlara dedi:
-”Süleymanın yanına gedin, qoy o, bu barədə hökm versin”.
Süleymanla
məşvərət və ya qəzavəti onun öhdəsinə qoymağın səbəbi, Davud onun
canişin olmağa ləyaqətli olduğunu Bəni-İsrailə sübut etmək üçün idi.
Süleyman
hökm etdi ki, qoyunları əkin sahibinə, əkini isə qoyun sahibinə verin.
Əkin öz əvvəlki vəziyyətinə çatana qədər əkin sahibi qoyunların südündən
və yunundan istifadə etsin. Qoyun sahibi də əkin əvvəlki vəziyyətinə
qaytarmağa çalışsın. Bununla da heç biri zərər çəkməsin.
Kuleyni
İmam Sadiqdən (ə) nəql edir ki, Həzrət Davud Süleymana dedi: -”Nə üçün
qoyunların özünü əkin sahibinə vermədin? Çünki Bəni-İsrailin alimləri
belə qəzavət edirlər”.
Süleyman dedi:
-”Qoyunlar əkin və ağacların kökünü yeməyiblər, gələn il əkin öz adi vəziyyətinə qayıdacaq”.
Süleymanın belə hökmündən sonra ilahi vəhy Davuda nazil oldu. Allah taala ona buyurdu:
-”Hökm Süleyman etdiyi hökmdür”.
Beləliklə, Süleymanın canişinliyə ləyaqət və istedadı Bəni-İsrail, o cümlədən Davudun digər övladlarına sabit oldu.
SÜLEYMANIN İŞƏ BAŞLAMASI
Tarixçilər
yazırlar ki, Süleymanın bir neçə qardaşı var idi. Lakin onların anası
bir deyildi. Süleymandan yaşda böyük olduqları üçün atasının canişini
olmaq iddiasını edirdilər.
Allah
taalanın fərmanı ilə Davud Süleymanı canişin edən vaxt Abşalum adında
bir oğlu narahat olaraq atası ilə müharibə etmək fikrinə düşdü. O, bir
qoşun yığıb Davudla müharibəyə gəldi. Davud onun qorxusundan
İordaniyanın şərqinə qaçdı. Abşalum qısa bir müddət Davudun səltənət
taxtına çıxdı. Nəhayət, Davud Yuab adında bir nəfərin sərgüzəştləri ilə
Abşalumla müharibə etməyə qoşun göndərdi. Abşalum həmin müharibədə öldü
və Davud öz səltənətinə qayıtdı.
Davud
dünyadan gedəndən sonra Süleymanın Ədvini adında qardaşı Abşalumun
tərəfdarlarını başına toplayıb Süleymanla müharibəyə gəldi. Müharibədən
sonra Ədvina da öldürüldü. Süleymanın səltənəti Bəni-İsrail arasında
möhkəmləndi.
ALLAH-TAALANIN SÜLEYMANA BƏXŞ ETDİYİ NEMƏTLƏR
Allah
taala Süleymana da atası Davud kimi, çoxlu nemətlər verdi. O cümlədən,
peyğəmbərlik, səltənət, "məntiqüt-təyr” (quşların dili) elmi, qəzavət
elmi, hikmət və alimlik, cinləri, divləri, şeytanları ram etmək... Digər
nemətlər də şərh olunacaq. Təəssüf olsun ki, bu böyük peyğəmbərin
əhvalatı və tarixi çox yerlərdə əfsanə yazanlar və xürafatçıların
vasitəsilə dəyişilibdir. İsraliyyat (yəhudilərin yazdıqları qondarma
hədislər) Həzrət Süleymanın tarixində çoxdur. Hətta o həzrətə yaraşmayan
sözlər də tarixdə yazıblar .
Atası
Davud haqqında da qondarma sözlər çoxdur. Biz Allah qoysa mötəbər
hədislərlə onun tarixini açıqlayacağıq və Vəhb ibni Münbih, Kəb kimi
adamların nəql etdiyi qeyri-mötəbər hədisləri yazmayacağıq. Çünki
onların nəql etdikləri hədislər daha çox əfsanə və xürafata oxşayır.
Bəli,
qeyd etdiyimiz kimi Allah taala peyğəmbərlik və padşahlığı birlikdə
Süleymana nəsib etdi. O, böyük, münbit və yeraltı mədənlərə malik olan
ölkəyə, yəni Üqbə körfəzindən Fərat çayına qədər olan torpaqlara
hökmranlıq edirdi. Həzrət Süleyman cinlər, şeytanlar və külək
qüvvələrini öz ixtiyarı altında saxladığı üçün Beytül-Müqəddəs, məşhur
heykəl kimi əzəmətli binalar və əsərlər özündən iz qoydu. İndiyə qədər
həmin tarixi abidlərin çoxunu Fələstin və Şamat torpaqlarında müşahidə
etmək olar. Müəllif bəzi tarixi abidələri yaxından görübdür. Belə uca
tikintilərin divarlarındakı nəhəng daşları görən şəxs üçün onun gözə
görünməyən qüvvələrin gücü ilə tikilməsində heç bir şəkk-şübhə qalmır.
BEYTÜL-MÜQƏDDƏSİN TİKİLİŞİ
Bəzi tarixçilər Beytül-Müqəddəsin tikilişini Davuda aid olduğunu deyirlər:
Davudun
dövründə bir dəstə insan taun xəstəliyinə düçar olmuşdular. Davud
indiki "Məscidul-Əqsa” məkanında mələklərin oradan səmaya getdiklərini
müşahidə etdiyi üçün camaatı oraya dua etmək məqsədilə gətirdi. Taun
xəstəliyinin məhv olması üçün Allah dərgahına dua etdi. Allah taala onun
duasıyla həmin xəstəliyi aradan götürdü. Ondan sonra Davud həmin
məkanda məscid tikməyin hökmünü verdi. Özü də məscidin tikintisində
yaxından iştirak etdi. Lakin tikinti tam qurtarmamış Davud dünyasını
dəyişdi. O, işi axıra qədər davam etdirməyi Süleymana vəsiyyət etdi.
Başqa bir fərziyyəyə əsasən, Davud özü Beytül-Müqəddəs şəhərini tikəndən
sonra həmin yerdə bir məscid tikərək işi axıra yetirdi. O, çoxlu qızıl
və cəvahiratla məscidin divarlarını, günbəzini bəzədi. Məscidin tikilişi
qurtarandan sonra böyük bayram edərək çoxlu qurbanlar kəsdilər.
Tarixçilərin
bir dəstəsi isə bu əqidədədirlər ki, Davud məscidi tikmək ərəfəsində
idi. Lakin Allah taala ona vəhy etdi ki, bu iş sənin əlinlə yerinə
yetrilməyəcək. Məscidin tikilməsini oğlun Süleymana tapşır. Burada başqa
bir tarix də vardır. Amma mənim nəzərimcə bu düzgün olmayıb heç bir
etibara malik deyil. O da bundan ibarətdir ki, Davud Beytül-Müqəddəs
məscidinin tikilişinə aid olan hər bir şeyi hazırladı. Amma Süleyman özü
onu tikdi. Məscidə alınan şeylər aşağıdakılardan ibarətdir:
- Yüz min qızıl pul;
- Bir milyon gümüş pul;
- Çoxlu dəmir və mis.
Onun
gümüşünün qiyməti bu günkü 342000000 və qızılının qiyməti 889500000
İngilis funt-sterlinqinə bərabərdir. Süleyman səltənətinin dördüncü
ilində heykəlin (Beytül-Müqəddəsin məbədi) tikilişini başladı. Orada
183600 nəfər işləyirdi. Bu məbədin tikintisi yeddi il yarım çəkdi.
Miladdan 1005 il öncə tikinti başa çataraq dünyanın ən gözəl binasına və
Uruşəlimin iftixarına çevrildi. Təbərsi "Məcməül-Bəyan” kitabında
Cubaidən nəql edir ki, Allah taala taun xəstəliyini Bəni-İsrailə
göndərdi. Bir gündə çoxlu insan həlak oldu. Davud onlara hökm verdi ki,
qüsl edib arvad-uşaqla səhraya gedin və orada ağlayıb Allahdan kömək
istəyin. Qeyd olunan səhra həmin yerdir ki, Bəni-İsrail sonra orada
məscid tikdi. Davud özü də böyük və uca bir daşın (həmin daş indi də
qalır) üstünə çıxıb səcdədə Allah dərgahına ağlayaraq kömək istədi.
Bəni-İsrail də onunla səcdə edib ağladı. Hamı alınlarını səcdədən
götürməmiş taun xəstəliyi onların arasından getdi. Üç gün bu hadisədən
keçəndən sonra Davud onları bir yerə toplayıb dedi:
-”Allah
taala sizin boynunuza minnət qoydu və məhəbbət göstərdi. İndi isə siz
bu nemətə şükür etməyə gəlin və duanız qəbul olan məkanda məscid tikin.”
Bəni-İsrail
Davudun göstərişinə əməl etdi və Beytül-Müqəddəsi tikməyə başladı.
Davud özü də daşı çiyninə qoyub işə başladı. Bəni-İsrailin arasında olan
böyük şəxsiyyətlər və yaxşı insanlar bunu görüb Davuda qoşuldular.
Onlar daş gətirib məscidin divarını iki metrəyə qədər tikdilər. Həmin
vaxt Davudun ömründən 127 il keçmişdi. Allah taala Davuda vəhy etdi ki,
məscidin tikintisi oğlun Süleymanın əliylə axıra çatdırılacaq.
Davud
140 yaşına çatandan sonra Süleymanı öz yerinə canişin qoydu. Sonra isə
özü dünyadan getdi. Süleyman da cinləri və şeytanları yığıb tikinti
işlərini onların arasında böldü. Hər dəstəyə bir iş tapşırdı. Cinlər və
şeytanlardan bir dəstəsinə mərmər və büllur daşları yerin altından
çıxardıb gətirməyi tapşırdı. Süleyman Beytül-Müqəddəs şəhərinin ağ
mərmər daşlarla tikilməsinə hökm verdi. Onun üçün on iki qala tikdilər.
Bəni-İsrail tayfalarının hər birini bir qalada yerləşdirdi. O, şəhərin
tikintisi qurtarandan sonra məscid tikməyə başladı. Cinləri və
şeytanları dəstə-dəstə qızıl, cəvahirat çıxartmağa göndərdi. Bir dəstəni
də onaları Beytül-Müqəddəsə daşımağa ayırdı. Başqa bir dəstə isə müşk,
ənbər və sair ətrləri onun üçün gətirirdi. Digər bir dəstəyə isə
dəryaların dibindən mirvarid daşlarını çıxardıb gətirməyi əmr etdi.
Nəhayət, o qədər mədən daşları, qızıl, cəvahirat və sair qiymətli daşlar
gətirdilər ki, onların sayını Allahdan başqa heç kəs bilmirdi. Süleyman
daşları memarlara yondurdu. Sonra məscidin divarını ağ, sarı və yaşıl
daşlarla tikdi. Məscidin sütunlarını büllur mərmər daşlardan düzəltdi.
Onun divar və tavanını cürbəcür ləl-cəvahiratla bəzədi. Məscidin yerini
isə lay-lay firuzə daşlarla döşədi. Yer üzündə oradan gözəl və parlaq
yer yox idi. Elə düzəldilmişdi ki, hətta qaranlıq gecədə on dörd gecəlik
ay kimi parıldayırdı. Süleyman məscidi tikəndən sonra Bəni-İsrailin
böyük şəxsiyyətlərini, ağsaqqallarını bir yerə toplayıb dedi: -”Mən bunu
Allah üçün tikmişəm.” Məscidin tikintisi qurtaran günü bayram tutdu.
Beytül-Müqəddəs, Bəxtünnəsr Bəni-İsraillə müharibə edənə qədər abad idi.
Lakin müharibədə şəhəri viran etdilər. Sonra Bəxtünnəsr məscidi
dağıtmağa hökm verdi. Məscidin tikintisində işlədilmiş bütün
qızıl-cəvahiratı yığıb İraq məmləkətindəki öz ölkəsinin paytaxtına
apardı.
Cubainin
Beytül-Müqəddəs və Məscidül-Əqsa haqqında yazdığı tarix bura qədərdir.
Biz də coğrafiya alimlərindən və tarixçilərdən nəql etdiyimiz xəbərlərlə
bura qədər kifayətlənirik. Yaxşı olardı burada qeyd edək ki,
Beytül-Müqəddəs nə ticarət yönümlü şəhər idi, nə də ki, bir o qədər
əkinçilik nöqteyi-nəzərindən münasib idi. Lakin tarix boyu başqa
şəhərlərdən çox bu şəhər daha artıq hücum və qarətə məruz qalıb.
Dəfələrlə şəhəri yandırıb camaatı kütləvi surətdə öldürüblər. Dəfələrlə
bu şəhər üstündə yəhudi, məsihi, müsəlmanlar arasında müharibə olub və
indiyə qədər də onun hakimiyyəti üçün dava-dalaş, ölüm-itim davam edir.
Gələcəkdə də bu şəhərin müqəddəratı məlum deyil. Ümumiyyətlə
xristianların vasitəsilə bu şəhərdə baş verən müharibələr (Xaç
döyüşlərində), onların müsəlman uşaq, qadın və günahsız insanları
faciəli surətdə öldürməsi tarixdə misilsizdir. Orada baş verən bəzi
hadisələri qələm yazmağa həya edir. Biz burada nümunə üçün Fransa
yazıçısı Qustav Lubonun kitabından bəzi hadisələri yazırdıq. O, özü
xristian olubdur və bu hadisələri öz gözü ilə görən Lupoy şəhərinin
keşişlərindən biri olan Reymond Dacildən nəql edir. Reymond Dacil
xristianların Beytül-Müqəddəsdə vəhşicəsinə etdikləri rəftarlarını
yaxından müşahidə edibdir. O, öz müşahidələrini kitabında belə
yazmışdır.
"Bizim
qoşun Beytül-Müqəddəs şəhərinin qalalarını tutanda şəhərin müsəlman
xalqını qorxu bürümüşdü. Qoşun camaatın başını bədənindən ayırırdı. Bu
onların ən kiçik cinayətlərindən idi. Bəzi insanların qarınlarını
yırtırdılar. Yəni uzun müddət zülm və işkəncə altında saxlayandan sonra
küçələrində, meydanlarında müsəlmanların kəsilmiş başlarından və
ayaqlarından düzəlmiş təpələrdən başqa heç nə görünmürdü. Cənazələr
qoşunun ayaqları altında qalırdı. Hələ bunlar müsəlmanların başına gələn
kiçik müsibətlər idi. Doğrudan da, bizim qoşun "Süleyman heykəlində”
misilsiz qan tökdülər. Bir tərəfdə yaralılıra öz qanına batıb əl-ayaq
çalırdılar, bir tərəfdə isə bədənlərindən üzülmüş qol-qıçlar elə bil ki,
zikr edir və hər biri bir bədənə birləşmək istəyirdi. Cənazələri
bir-birindən ayırmaq qeyri-mümkün idi. Arası kəsilmədən insanları
rəhimsizcəsinə öldürən qoşun qanların buxarından zəhmətə düşmüşdü.
Səlib
döyüşçüləri buna kifayətlənmədilər. Onlar məclis qurub bu qərara
gəldilər ki, Beytül-Müqəddəsin bütün sakinlərini istər müsəlman, istər
yəhudi, istərsə də məsihiləri nabud etsinlər. Şəhər sakinlərinin sayı 60
minə yaxın idi. Qoşun səkkiz gün insanları kütləvi şəkildə qırdı. Hətta
uşaqlara, qadınlara və qocalara da rəhm etmədilər. Hamını iti
qılınclarla doğradılar.
Sonra
onlar öz yorğunluqlarını almaq üçün bir sıra çirkin işlərə əl atdılar.
Onlar şərab içib məst olur və küçələrdə qışqır-bağır salırdılar.
Ümumiyyətlə, xristian tarixçiləri xaç döyüşçülərinin cinayətlərindən göz
yumublar. Lakin onların bu çirkin əməllərindən qəzəbləniblər. "Bernard
Xazen” onları dəliyə oxşadıb "Del” keşişlərinin rəhbəri "Budan” öz
nəcislərinə bulaşan heyvanlara bənzətmişdir.
SÜLEYMANIN BAŞQA TİKDİKLƏRİ BİNALAR
Quranda
"Ənbiya”, "Səba” və "Sad” surələrində Süleymanın fərmanıyla cinlər və
şeytanların tikdikləri əzəmətli binalar, məbədlər, daş hovuzları, böyük
qazanlar və sair tikintilərə qısa işarə olunubdur. Tövratda nəql olunur
ki, Süleymanın əli ilə tikilən imarətlər bundan ibarətdir: Beytür-Rəb,
Beytül-Mülk, Urşilim divarı, Hasur, Məcdu, Çarz, Beyti Hurun Sufla, Bələ
və Tədmur. Banlardan başqa o Həzrət böyük xəzinələr və məmləkətin
ətrafında əsgər bazarları, əsgər düşərgələri düzəltmişdi. Həmçinin
Livanda da o Həzrətdən çoxlu binalar yadigar qalıbdır. Yemək və
qoşunlara su vermək üçün düzəldilmiş böyük qazan və su hovuzları
haqqında maraqlı sözlər nəql olubdur. O cümlədən yazırlar ki, hər
qazanın başına min kişi toplaşıb yemək yeyirdi.
Müasir
yazıçılardan biri Süleymanın padşahlıq taxtı və səltənət sarayı
haqqında yazır: Süleymanın dövründə böyük əhliyyətə malik olan
binalardan biri onun sarayı idi. Bu saray qiymətli daşlarla tikilmiş və
rəngbə-rəng cəvahirlərlə, filizdən düzəldilmiş heyvan və ağac
timsallarıyla bəzədilmişdi. Sarayda gözəl və əzəmətli taxt vapr idi. Bu
taxtı qızıl, fil sümüyü və cəvahirlə bəzənmiş qiymətli çubuqlarla
düzəltmişdilər. Taxtın hər iki tərəfində iki şir və üstündə iki kərkəs
heykəli görünürdü. Həzrət Süleyman taxta çıxanda şirlər əllərini açır və
o, ayaqlarını onun üstünə qoyurdu. Elə ki, taxtda əyləşirdi kərkəslər
qanadlarını Süleymanın başı üstündə açırdılar. Bu taxt haqqında
tarixçilər və müfəssirlər bir-birindən fərqli sözlər nəql edirlər.
Bəzi
tarixçilər misilsiz imarətlər və təəccüblü daş qalalara malik olan
Bələbək şəhərinin də Süleymanın vasitəsilə tikilməsinə mötəqiddirlər.
Yaqut Həlləvi deyir: O şəhərdə maraqlı binalar, böyük əsərlər və mərmər
daşından tikilmiş sarayların dünyada misli yoxdur. İndinin özündə də
dünyanın hər yerindən oraya gedir və maraqlı tarixi abidlərə yaxından
müşahidə edirlər.
SÜLEYMANIN BƏSATI VƏ KÜLƏYİN ONUN İXTİYARINDA OLMASI
Quranda
Süleymanın bəsatından ad aparılmayıb, yalnız bəzi rəvayətlərdə bu haqda
söhbət açılıbdır. Bəsatın necəliyi, eni və uzunluğu haqqında Vəhb ibni
Munəbbih və Kəb əfsanəvi sözlər deyiblər. O cümlədən nəql edirlər ki,
həmin bəsat ağacdan düzəldilmişdi. Onun eni və uzunluğu bir neçə
kilometr idi. Neçə min oturacağa malik olubdur. Süleymanın qoşunu da ona
minirdi. Süleymanın hökmü ilə külək bəsatı hərəkətə gətirirdi. Bir
aylıq yolu səhərdən günortaya qədər, günortadan axşama qədər də bir
aylıq yolu gedirdi. Beytül-Müqəddəsdən hərəkət edib günortanı İstəxrdə
(Şiraz ölkəsi) və şamı Xorasanda yeyirdi... Bunları və buna oxşar sair
sözlər nə Quranda, nə də mötəbər hədislərdə zikr olmayıbdır. Quranda
"Ənbiya”, "Səbə” və "Sad” surələrində bu haqda xəbər verilibdir. Ola
bilsin ki, bəzi şəxslər həmin xəbəri şişirdərək ondan əfsanə
düzəldibdir. Lakin bu ayələrdə Allah taala yalnız küləyi Süleymanın
ixtiyarında qoymasını buyurubdur. "Ənbiya” surəsində belə buyurur:
-”Əmrilə bərəkət verdiyimiz yerə (Şama) doğru şiddətlə əsən küləyi də Süleyman üçün biz ram etdik. Biz hər şeyi bilənik!”
"Süleyman
üçün də küləyi ram etdik. O (külək), səhərdən günortaya qədər bir aylıq
yol, günortadan axşama qədər də bir aylıq yol gedirdi. (Bir gündə iki
aylıq məsafə gedirdi.)”
"Sad” surəsində buyurur:
-”Biz küləyi ona ram etdik. Külək onun əmri ilə istədiyi yerə rahatca gedirdi.”
Bu
ayələrdən ümumi formada başa düşürük ki, külək Süleymanın fərmanı
altında idi. O, mələklərin idarəsi, müharibə işləri, tikinti və sair
işlərdə küləkdən istifadə edirdi. Necə ki, cinlər və şeytanlar onun əmri
altında idilər. Onlar da Süleyman üçün böyük daş sütunlar və qazanlar
düzəldirdilər. Ola bilsin ki, o, xəbərləri çatdırmaq üçün sürətli
küləkdən və hava dalğalarından istifadə edirdi. Necə ki, bəzi
rəvayətlərdə buna işarə olubdur. Əlbəttə, mümkündür ki, Süleymanın özü,
ya onun məmur və bəzi qoşunları da külək qüvvəsindən istifadə edibdir.
Onun vasitəsilə məmləkətin lazım olan yerinə gedirdilər. Ya da onların
düzəltdikləri hər hansı bir aləti külək istədikləri tərəfə aparırdı.
Lakin nəql olunmuş bəzi xəbərlər həqiqətdən uzaqdır. Ümumiyyətlə,
Süleyman belə bir bəsata və o cür səfərlərə ehtiyacı yox idi. Bundan
əlavə Süleymanın qarışqa ilə söhbəti və həmin qarışqanın başqa
qarışqalarla etdiyi söhbətdən başa düşürük ki, Süleymanın qoşunu ilə
hərbi səfərləri havada yox, yer üzündə olmuşdur.
SÜLEYMAN VƏ QARIŞQA
Qurani-Kərimdə
"Nəml” (Qarışqa) adında surə nazil olubdur. Bu surənin "Nəml”
adlanmasının səbəbi Süleymanla qarışqanın əhvalatıdır. Allah taala bu
əhvalatı bir neçə ayədə zikr edibdir. Həmin ayələrin tərcüməsi bundan
ibarətdir:
Nəhayət,
onlar (Taifdəki, yaxud Şamdakı) qarışqa vadisinə gəlib bir qarışqa
(qarışqaların padşahı) dedi: -”Ey qarışqalar! Yuvalarınıza girin ki,
Süleyman və ordusu özləri də bilmədən sizi (ayaqları altında) basıb
əzməsinlər!”
(Süleyman
qarışqanın) bu sözündən gülümsəyib dedi: -”Ey Rəbbim! Mənə mənim özümə
və ata-anama ehsan buyurduğun nemətə şükür etmək, Sənin razı qalacağın
yaxşı iş görmək üçün ilham (qüvvət) ver! Və məni Öz mərhəmətinlə saleh
bədənlərinin sırasına daxil et!” Sonra (Süleyman) quşları yoxlayıb dedi:
-”(Torpaq altında suyun harada olduğunu bilən) hüdhüdü (şanapipiyi)
niyə görmürəm? Yoxsa o burada yoxdur?”
Müfəssirlər yuxarıdakı ayələrin təfsirində bir neçə məsələyə işarə ediblər:
1)
Müfəssirlərdən bir dəstəsi deyirlər: -”Yuxarıdakı ayələrdən belə başa
düşürük ki, Süleyman və qoşunu, istər piyada, istərsə də atlı, səmada
yox, yerdə gedirlər. Əgər səmaya getsəydilər qarışqalar ayaq altında
qalmaqdan qorxmazdılar. Düzdür, bəzi rəvayətlərdə qeyd olunur ki,
qarışqanın sözünü külək Süleymanın qulağına səmada çatdırdı. Ondan sonra
küləyə hökm verdi ki, bəsatı saxlasın və qarışqanı onun yanına
gətirsinlər.
2)
Bu ayələrdən başa düşürük ki, Süleyman quşların dilindən əlavə, başqa
heyvanlar və həşəratın dilini də başa düşürdü. Düzdür, bəzi alimlər
deyirlər ki, həmin qarışqalar qanadlı qarışqalardan olduğu üçün quşların
cərgəsinə daxildir. Buna görə də Süleyman yalnız quşların dilini başa
düşürdü.
3)
Müfəssirlər "Nəml” səhrasının harada olduğu barədə bir-birindən fərqli
sözlər deyiblər. Bəziləri Şamda, bəziləri Yəməndə və bəzi təfsirçilər
onun Hind və ya Tibet ölkəsində olduğunu deyiblər.
Yaqut
Həməvi və İbni Bətutə "Nəml” səhrasının Əqəlan torpağında olduğunu
bildirirlər. Bu şəhər Şamın ən gözəl şəhərlərindən biridir. Əbdülvəhhab
Nəccar və bəzi başqa yazıçılar da bu nəzəriyyəni qəbul edirlər. Əli ibni
İbrahim öz təfsir kitabında İmam Sadiqdən (ə) rəvayət nəql edir ki,
Allah taalanın qızıl və gümüşlə dolu bir ölkəsi vardır. Həmin yeri ən
zəif məxluqları, yəni qarışqaların vasitəsilə qoruyur.
4)
Ümumiyyətlə, deyilir ki, Süleyman qarışqanın sözündən təəccüb etdiyinə
görə təbəssüm etdi. Ondan sonra dayanıb qarışqanı çağırdı və onunla
söhbətə başladı. Qarışqa o həzrətdən bəzi sualları soruşdu. Onların
arasında söhbətlər oldu. O cümlədən Süleyman qarışqaya buyurdu: -”Ey
qarışqa! Sən bilmirsənmi mən Allahın peyğəmbəriyəm və heç kəsə zülm
etmərəm?” Qarışqa cavab verdi:
-”Niyə!” Süleyman buyurdu:
-”Bəs
nə üçün mənim gəlişimdən qarışqaları qorxutdun? Nə üçün onlara dedin
ki, evlərinizə daxil olun, Süleyman qoşunu ilə gəlir? Onlar sizi
tapdalamasın.” Qarışqa dedi:
-”Qorxdum ki, qarışqalar sənin cah-cəlalına valeh olub Allahın zikrindən uzaqlaşarlar.”
Fəxr
Razi qarışqanın cavabını belə nəql edir: -”Onlara dedim ki, evlərinizə
gedin, təki Allah sənə verdiyi nemətləri görməsinlər və ilahi nemətlərə
naşükürlük etməsinlər.”
Şeyx
Səduq "Mən la yəhzurul fəqih” kitabında və Məsudi "İsbatul-vəsiyyə”
kitabında Süleymanla qarışqanın əhvalatı haqqında başqa bir rəvayət nəql
edirlər. Onun xülasəsi bundan ibarətdir:
Süleymanın
dövründə bir dəfə camaat qıtlıq və quraqlığa düçar oldu. Camaat
Süleymandan xahiş etdi ki, yağış yağmaq üçün Allaha dua etsin. Süleyman
səhabəsi ilə şəhərdən çıxdı. Onlar bir yerə çatdılar. Allahdan yağış
istədilər. Oradan keçərkən Süleymanın gözü bir qarışqaya sataşdı. Gördü
ki, həmin qarışqa əllərini göyə qaldırıb dua edərək deyir: -”Ey mənim
Allahım! Biz də sənin məxluqunuq və sənə möhtacıq. Bəs bizi Adəm
övladlarının günahlarına görə həlak etmə!”
Süleyman bu vaxt üzünü yoldaşlarına tutub dedi: -”Qayıdın! Siz də başqalarının bərəkəti hesabına sirab oldunuz.”
Həmin il hər ildən çox yağış yağdı.
SÜLEYMAN VƏ ATLARIN MANEVRİ
"Sad”
surəsində sürətli külək atlarının Süleymana təqdim olunması haqqında
söhbət açılıbdır. Bu da fikircə fərqli təfsirlərə səbəb olubdur. Şərif
ayələrin mətni bundan ibarətdir:
"Biz
Davuda Süleymanı bəxş etdik. Nə gözəl bəndə! O daim Allaha sığınan bir
kimsə idi. (Onun rizasını) qazanmaq diləyərdi. (Bir gün) axşamüstü ona
cins (bir ayağını dırnağı üstünə qoyub, üç ayağı üstündə duran), çapar
atlar göstərildiyi zaman. O, dedi: -”Mən gözəlliyi (bu atları) Rəbbimin
zikrindən (Tövratdan) çox sevirəm (çünki Allahın dinini qüvvətləndirmək
üçün bir cihad vasitəsi kimi onların tərifi Tövratda mövcuddur).
Nəhayət, (o atlar Süleymanın gözündən) qeyb olub gizləndi”. (Süleyman
dedi:) "Onları (atları) mənə qaytarın!” (Atlar qaytarılıb gətirildikdən
sonra) onların qıçlarını və boyunlarını sığallamağa başladı.
Bu
ayələrin təfsirində bilmək lazımdır ki, Süleyman peyğəmbər (ə)
düşmənləri məhv etmək və ölkəsini genişləndirmək üçün çoxlu müharibələr
etdi. Buna görə də atların tərbiyə olunmasına, müharibə sursatlarına və
döyüşçü yetişdirməyə ciddi yanaşırdı. Allah taala da ona kömək etdi.
Məharətçi əsgərlərdən əlavə cinlər, şeytanlar, quşlar, hətta külək də
ona ram olmuşdu. Müharibə texnikasında o vaxt tərbiyə olunmuş sürətli
atlar düşmənə qələbə çalmaq üçün daha böyük əhəmiyyətə malik idi. Elə
ona görə də Süleyman Allah yolunda, müqəddəs tovhid məqsədi üçün və
ilahi dinin yayılması xatirinə müharibəyə çox meyl göstərdiyinə görə,
belə atları hazırlayırdı. Yuxarıdakı ayələr də hər bir təfsir və
izahatdan qabaq bu məsələni vurğulayır, Süleymanın müharibə atlarının
tərbiyəsinə, məharətli at minənlər və əsgərlərin manevr verməsinə
ciddiyyət göstərdiyini yada salır.
Bu
ayələrin başqa hissələrində və işarə əvəzlikləri barəsində fərqli
fikirlər irəli sürülübdür. Əlbəttə, bəzən də Süleymanın (ə) peyğəmbərlik
məqamına yaraşmayan sözlər də deyilibdir. Bu da peyğəmbərlik məqamı ilə
heç də uyğun gəlmir. O cümlədən, guya Süleyman (ə) zülm edibdir.
İmamlarımız (ə) bu sözləri qətiyyətlə təkzib ediblər. Misal olaraq Kəbin
nəql etdiyi saxta sözü yazırıq. Kəb deyir ki, Süleyman atlara baxmağa
başı qarışmışdı. Gün batdı. Onun əsr namazı qəzaya getdi. Süleyman
qəzəblənib hökm verdi ki, atları geriyə qaytarın. Qisas almaq məqsədilə
min və ya mindən çox atın başını kəsdirdi... Kəb başqa dastanlar da
bunun ardınca nəql edir. Lakin onun dediklərinin heç biri həqiqətə uyğun
deyil. Lakin imamların (ə) rəvayətinə əsasən Süleyman (ə) atların
manevrinə başı qarışdığı üçün əsr namazı qəzaya getdi. Bu vaxt Allahın
hökmü ilə Günəşə vəkil olunmuş mələklər Günəşi geri qaytardılar və
Süleyman peyğəmbər səhabəsi ilə əsr namazını qıldı.
İmamlar
bu təfsirdə "təvarət” və "rudduha” kəlmələrindəki əvəzliklərin Günəşə
aid olduğunu bildiriblər. Bu təfsir ayənin əvvəli, axırı və cümlələrin
arasındakı münasibəti riayət etdiyinə görə ən yaxşı təfsirdir. Süleyman
(ə) üçün "Günəşin geri qayıtması”, ilahi peyğəmbərlər və onların
vasitələrinin möcüzələrini sübut edəndən sonra sadə bir məsələdir. Bizim
rəvayətlərdə bunun oxşarı Yuşə ibni Nun və Əli ibni Əbi Talib (ə) üçün
də zikr olubdur.
Müfəssirlər
başqa təfsirlər də ediblər. Bəzi təfsirlər diqqəti özünə cəlb edir.
Misal üçün deyirlər ki, "təvarət” və "rudduha” kəlmələrindəki əvəzliklər
atlara qayıdır. Belə olan surətdə ayənin təfsiri aşağıdakı kimi olur:
Süleyman
atları təhvil alanda onları çapmaq hökmünü verdi ki, atların yolu
tapmaq üçün sürətini yoxlasın. Süleymanın göstərişi ilə atları çapmağa
başladılar. Atlar sürətlə gedərək Süleymanın gözündən itdilər. Sonra
Süleyman (ə) onların geriyə qaytarılmasına hökm verdi. Atları
qaytardılar. Süleyman ayağa qalxıb atların boynunu və ayaqlarını
tumarladı.
Bu
təfsirdə yalnız Süleymanın dediyi aşağıdakı cümlənin mənası qaranlıq
qalır. Bu cümləni də belə məna edirlər ki, Süleyman dedi: -”İndi mən
atların qaçışına tamaşaya gəlmişəm. Onları imtahan və tərbiyə etməyi
sevirəm. Bu da öz nəfsi istəyinə görə yox, Allahın zikri və Onun dinini
yaymaq üçündür.
Bu
təfsirə görə "təvarət” kəlməsindəki əvəzliyi Günəşə və "rudduha”
sözündəki əvəzliyi isə atlara qaytarmaq mümkündür. Bu təfsirdə heç bir
irada düçar olmuruq.
SÜLEYMAN VƏ BİLQEYS
Mübarək
"Nəml” surəsində Süleymanla Səba mələkəsinin əhvalatı geniş zikr
olunubdur. Tarixçilər və təfsirçilərin dediyinə görə, Səba mələkəsinin
adı Bilqeys (Şərahil ya Şərəhbilin qızı) idi. Biz Süleymanın Bilqeyslə
əhvalatını Qurani-Kərimin ayələri və tarixçilərin, müfəssirlərin sözləri
və hədislərlə gətirəcəyik. Bəzi kitablardakı əfsanə və həqiqətdən uzaq
məsələlərə də toxunacağıq.
Süleyman
Beytül-Müqəddəsin tikintisini qurtardıqdan sonra həccə getdi. O, bir
dəstə adamla Məkkəyə gedib Kəbə evini ziyarət etdi. O, Misirin qiymətli
"Qubati” parçalarıyla Kəbə evinə örtdü. Bir müddət orada qalandan sonra
öz ölkəsinə qayıtmağı qərara aldı.
Bundan
qabaq dedik ki, Süleyman quşların dilini başa düşürdü. İstəsəydi hər
vaxt onları iş dalınca gördərirdi. Quşlar da cinlər, şeytanlar və külək
kimi ona ram olmuşdular.
Süleyman
Məkkədən qayıdarkən yolda su axtardı, lakin tapa bilmədi. Süleyman bu
məsələni həll etmək üçün quşlara diqqət yetirdi. Ona suyu tapmaqda kömək
edə bilən şanapipiyi orada görmədi. Süleyman and içdi ki, əgər
şanapipiyin orada olmaması üzürsüz olsa, onu cəzalandıracaq və ya
kəsəcək.
Bir
az keçmişdi ki, şanapipik gəldi və dedi: -”Elə bir şey öyrənmişəm ki,
sənin ondan xəbərin yoxdur. Sənin üçün "Səba”dan xəbər gətirmişəm. Mən
orada bir qadın gördüm. O, Səba xalqına hökmranlıq edir. Onun böyük
qüdrəti, taxt-tacı vardır. Lakin onlar Allahın əvəzinə Günəşə sitayiş
edirlər. Şeytan bu işi onların gözündə cilvələndirir və haqq yolundan
uzaqlaşdırır. Doğrusu, nə üçün onlar yeri-göyü yaradan, gizli və aşkarı
bilən Allaha ibadət etmirlər. Halbuki, bir olan Allahdan başqa Allah
yoxdur. O, böyük ərşin Allahıdır.
Süleyman şanapipiyin sözlərini və üzrünü eşidəndən sonra buyurdu:
-”Biz
bu haqda axtarış aparacağıq, görək ki, sən düz danışırsan, yoxsa yalan.
Sonra bir məktub yazdı. Onu möhürləyəndən sonra şanapipiyə verib
buyurdu: -”Mənim bu məktubumu aparıb onların yanına at. Məktubu atan
kimi oradan uzaqlaş və bir tərəfdə otur. Sonra qulaq as gör onlar nə
deyirlər!”
Şanapipik
məktubu alıb gətirdi. Bilqeysin yanına atdı. Səba padşahı məktubu
oxudu. O, məmləkətin böyük şəxsiyyətlərini və qoşun başçılarını bir yerə
toplayıb dedi: -”Mənim əlimə hörmətli bir məktub düşüb. Bu Süleymanın
məktubudur. Məktubda bu bir neçə cümləni yazıbdır: -”Bismillahir
Rəhmanir Rəhim. Məndən özünüzü üstün tutmayın və itaət məqsədi ilə
yanıma gəlin!”
Bilqeyis
məktubu oxuyandan sonra onların fikrini bilmək istədi və dedi: -”İndi
deyin nə edək? Mən sizin məsləhətiniz olmadan heç bir iş görməyəcəyəm.”
Səba
məmləkətinin böyükləri və Bilqeysin qoşun başçıları öz qüdrətlərinə
öyünürdülər. Onlar dedilər: -”Biz hər bir nöqtəyi-nəzərdən qüdrətli və
müharibəyə hazırıq. Amma iş sizin əlinizdədir və biz sizin fərmanınıza
tabeyik. Sizin fikriniz və hökmünüz nə olsa biz əməl edəcəyik.”
Səba
padşahı dərin fikrə daldı. Onların öyünməsinə heç bir əhəmiyyət
vermədən işi hər tərəfli nəzərdən keçirtdi. Sülhü müharibədən üstün
tutdu. Müharibə və döyüşdən hasil olan ziyanları gözünün qabağına
gətirib dedi:
-”Padşahlar
bir şəhərə daxil olanda və müharibə ilə onu fəth edəndə xarabaya
çevirirlər. Şəhər camaatının, hörmətli, əziz insanları xar və təhqir
edirlər. Onların işi budur. Mən məsləhət görürəm ki, onlar üçün hədiyyə
göndərək. Sonra görək bizim nümayəndələrimizi necə qarşılayırlar və
göndərdiyimiz heyət nə xəbər gətirəcək. Onlar bizim hədiyyəmizi qəbul
edəcəklər, ya yox?
Təfsirçilər
yazırlar ki, Bilqeys bu yolla Süleymanın padşah, ya peyğəmbər və ilahi
elçi olub-olmamasını yoxlayırdı. Çünki Bilqeys yaxşı bilirdi ki,
padşahlar mal-dövlətdən, hədiyyədən xoşları gəlir və qəbul edirlər.
Lakin ilahi peyğəmbərlər onu qəbul etməyib geri qaytarırlar.
Bilqeys
Süleymana gördərdiyi hədiyyənin nə olduğu haqda tarixçilər və
müfəssirlər müxtəlif sözlər yazıblar. Ümumi sözlərdən belə çıxır ki,
həmin hədiyyə çoxlu qiymətli ləl-cəvahir, nökər və gözəl kənizlərdən
ibarət idi. Bu hədiyyələri ağıllı və böyük şəxsiyyətlərlə Süleyman üçün
göndərdi.
Şanapipik
Bilqeysin nümayəndələri gəlməmişdən qabaq özünü Süleymana çatdırdı. Ona
lazım olan xəbərləri dedi. Süleyman da Bilqeysin göndərdiyi
nümayəndələri qəbul etmək və onlarla necə rəftar edəcəyi üçün özünü
hazırladı. Bəzi tarixi sənədlərə görə Süleyman sarayı bəzəmək hökmünü
verdi. Onun qoşunu hədiyyə gətirən qonaqların saraya daxil olduqları
zaman onların qarşısında sıraya düzüldülər təki Süleymanın qüdrət və
zəhmi onları qorxuya salsın.
Bilqeysin
nümayəndələri Beytül-Müqəddəs şəhərinə daxil oldular. Onlar şəhərdə
olan bütün gözəllikləri, əzəmət və cəlalı müşahidə etdikcə mat-məəttəl
qaldılar. Gətirdikləri hədiyyəyə həqarət gözü ilə baxır və utanırdılar.
Sonra Süleymanın böyük səltənət sarayına daxil oldular. Gətirdikləri
çoxlu hədiyyələri Süleymana təqdim etdilər. Süleyman isə onların
hədiyyələrini qəbul etmədi. Onlara dedi: -”Mənə mal-dövlətlə kömək
edirsiz? Allahın mənə bəxş etdiyi nemət sizin hədiyyələrinizdən daha
yaxşıdır. Siz özünüz belə hədiyyələrlə öyünür və şad olursunuz. Mən heç
vaxt mal-dövlətə tamah etməyəcək və haqqa dəvət etməkdən, Allaha
pərəstiş etməkdən əl çəkməyəcəyəm!”
Daha
sonra buyurdu: -”Səba xalqının yanına qayıdın! Mən onlarla müharibəyə
elə bir qoşun göndərəcəyəm ki, müqavimət edə bilməyib öz ölkələrini tərk
edib gedəcəklər.”
Bilqeysin
nümayəndələri öz hədiyyələrini götürüb onun yanına qayıtdılar. Onlar
gördüklərini və eşitdiklərini danışdılar. Bilqeys başa düşdü ki,
Süleymanla müharibə etməyə qüdrəti yoxdur. Buna görə də təslim olub
məmləkət başçıları ilə Süleymanın yanına getdi.
Cəbrayıl
Bilqeysin qərarını Süleymana çatdırdı. Süleyman Allahın ona verdiyi
nemətləri Bilqeysə göstərmək üçün, ya bəzi tarixçilərin dediyinə görə,
öz peyğəmbərliyini möcüzə yolu ilə ona sübut etmək üçün və ya Bilqeysin
ağıl və zirəkliyini yoxlamaq məqsədiylə Bilqeysin qiymətli böyük taxtını
Yerusəlimə, öz yanına gətirmək istədi. O, köməkçilərinə, qoşununa və
yaxın dostlarına buyurdu: -”Onlar bura gəlməmiş hansınız Bilqeysin
taxtını mənim yanıma gətirə bilərsiniz?”
Cinlərin
arasında qüdrətli bir div dedi: -”Sən öz oturduğun yerdən durmamış mən
onu gətirə bilərəm və bu işi görməyə əminəm! Onu olduğu kimi sənin
yanına gətirəcəyəm.”
Süleyman
ondan da tez taxtın gətirə bilən şəxs üçün yenə də baxdı. Onun vəziri
və qardaşı oğlu Asif ibni Bərxiya "Elmul-kitab”dan (Qeyb elmindən)
bəhrələnmişdi. Rəvayətlərdə olduğu kimi Asif ibni Bərxiya "İsmi-Əzəm”dən
bir şeyi bilirdi. O, Süleymana dedi:
-”Mən gözünü yumub açınca taxtı sənin yanına gətirə bilərəm.”
İmam
Sadiqdən (ə) nəql olunan hədisə əsasən Asif ibni Bərxiya "Təyyul-ərz”
yolu ilə taxtı Süleymanın yanına gətirdi. Süleyman elə ki, baxdı taxtı
öz yanında gördü və Allaha şükür edərək dedi: -”Bu mənim Allahımın
kərəmidir və məni imtahan edir ki, görsün ona şükür edirəm, yoxsa yox.”
Həmçinin Süleyman fərman verdi ki, sarayı ağ büllurdan düzəltsinlər.
Bilqeysin taxtında dəyişikliklər etsinlər ki, görsün o, öz taxtını
tanıya biləcək, ya yox.
Bilqeys saraya daxil olanda ona dedilər: -”Sənin taxtın belədir?” Bilqeyis dedi: -”Deyəsən mənim taxtımdır.”
O,
çox təəccüb etdi. Çünki, öz böyük taxtını Səbada qoymuş və onu
qarovulçulara tapşırmışdı. Bu məsələ Süleymanın peyğəmbər olduğunu
Bilqeys üçün daha da şəffaflaşdırdı.
Sonra
ona büllur saraya daxil olmağı təklif olundu. Saraya daxil olduqda
büllur şüşələri su kimi təsəvvür etdi. Ayaqqabılarını sudan keçmək
məqsədiylə soyundu. Süleyman dedi: -”Bu, su yox, büllur şüşələrdən
düzəldilmiş saraydır!”
Bilqeys
bu mənzərəni görüb dedi: -”İlahi! Mən özüm-özümə zülm etmişəm. İllər
boyu küfr içində yaşamışam. İndi Süleymana iman gətirir və aləmlərin
yaradanına itaət edirəm.”
Bilqeys
məsələsinin sonu da necə qurtarması haqqında ixtilaf vardır. Bir
çoxları Süleymanın (ə) onunla evlənməsi ilə səltənətinin özünə
qaytarıldığını söyləyirlər. Həbəşə padşahlarının bəziləri isə özlərini
Süleyman (ə) və Bilqeysin nəslindən hesab edirlər. Bəziləri isə Bilqeysi
Təb adlı bir padşahla nigah etdiyini yazırlar.
SÜLEYMANIN VƏFATI
Süleyman
peyğəmbər bütün səltənəti, mal-dövlət və məqamıyla yanaşı çox sadə
yaşayır və dünyaya etinasız idi. Yeməyi arpa çörəyi idi. Deyləmi
"İrşadül-qulub” kitabında deyir: Süleyman imkanı ola-ola, tükdən
düzəlmiş paltar geyinirdi. Elə ki, qaranlıq gecə düşdü, əli qoynunda
sübhə qədər ağlayır və ibadət edirdi. Öz əliylə toxuduğu zənbilləri
satır və azuqəsini hazırlayırdı. Lakin Allahdan o cür əzəmətli səltənət
istəməsinin səbəbi, kafir padşahları məğlub etmək idi.
Şeyx
Təbərsi "Məcməül-bəyan”-da nəql edir ki, Süleyman bəzən bir il, ya iki
il, ya bir ay, ya iki ay bundan az və yaxud da çox Beytül-Müqəddəs
məscidində etikaf tuturdu. Öz yemək-içməyin götürüb məsciddə qalır və
ibadətlə məşğul olurdu. Bu minvalla onun ölüm əcəli yetişdi. Bir gün o
bir bitkini gördü ki, yaşıllaşıb. Ondan adını soruşdu. Bitki dedi:
-”Mənim adım xəznubdur”. Süleyman başa düşdü ki, yaxın zamanlarda
öləcək. Buna görə Allaha ərz etdi: -”İlahi! Mənim ölümümü cinlərdən
gizli saxla, təki insanlar bilsinlər ki, cinlər qeybə alim deyillər.
Onun
tikinti işlərindən bir il qalırdı. Öz ailəsinə də tapşırdı ki, cinlər
mənim ölümümü bilməsinlər, təki tikinti işlərini axıra çatdırsınlar.
Sonra ibadət mehrabına daxil oldu, öz əsasına söykəndi və dünyadan
getdi. Bir il həmin vəziyyətdə, yəni əsasına söykənib ayaq üstündə
qaldı. Tikinti işləri qurtardı. Sonra Allah taala taxta bitinə əmr etdi
ki, əsanı yesin və Süleyman yerə yıxılsın. Nəhayət, bununla da cinlər o
həzrətin ölüm xəbərini eşitdilər.
Bir
rəvayətə görə Allah taala Süleymana nə vaxt öləcəyini xəbər verdi.
Həzrət qüsl alıb kəfən geydi. İmam Sadiqdən (ə) rəvayət olunur ki, bu
müddətdə Süleyman ayaq üstündə durdu. Asif ibni Bərxiya onun işlərini
idarə edirdi.
Bir
hədisi Səduq "Uyunul-əxbar” və "İləlüş-şəraye” kitablarında İmam
Sadiqdən (ə) rəvayət edir və həmin əhvalatı geniş surətdə nəql edir.
Lakin həmin hədisdə bir ildən söhbət açılmayıbdır. İmam (ə) həmin
müddəti xülasə buyurubdur. Hədisin tərcüməsi belədir:
"Səkkizinci
imamın atası Həzrət Sadiqdən (ə) rəvayət edir ki, bir gün Süleyman ibni
Davud öz əshabına dedi: -”Allah taala başqasına layiq olmayan belə bir
səltənəti mənə verdi. Külək, cin, insan, quşlar və vəhşi heyvanları mənə
ram etdi. Quşların dilini mənə öyrətdi. Mənə hər şey verdi. Amma
bunların hamısıyla yanaşı bir gün axşama qədər rahat yaşamamışam. Mən
sabah öz sarayıma daxil olmaq istəyirəm. Sarayın üstünə çıxacağam. Mənim
fərmanımın altında olanlara baxacağam. Heç kəsə icazə verməyin mənim
yanıma gəlsin. Qoyun bir gün rahat yaşayım.”
Əshab
onun sözünü qəbul etdilər. Sabahısı gün Süleyman öz əsasını əlinə alıb
saraya daxil oldu. Sarayın ən uca yerində əsasına söykəndi. Sevinclə
sarayın ətrafına baxırdı. Allahın ona verdiyi nemətlərə sevinirdi.
Birdən gözəl və təmiz paltar geyən bir cavanı gördü. Həmin cavan sarayın
bir küncündən peyda oldu. Süleyman onu görən kimi dedi:
-”Kim səni saraya girməyə icazə verdi.”Cavan cavab verdi:
-”Sarayın Allahı mənə saraya girməyə icazə verdi.” Süleyman dedi:
-”Əlbəttə sarayın Allahı məndən də böyük və layiqlidir. İndi de görüm kimsən?” Cavan dedi:
-”Mən ölüm mələyiyəm.” Süleyman soruşdu:
-”Nə üçün gəlmisən?” Cavan dedi:
-”Gəlmişəm canını alam və ruhunu bədənindən çıxardam.” Süleyman dedi:
-”Öz
işini yerinə yetir. Bu gün mənim xoş və sevinc günüm idi. Lakin Allah
istəmədi ki, onun ziyarət və görüşündən başqa heç nə ilə sevinməyim.”
Ölüm
mələyi Süleymanın canını əsaya söykəndiyi halda aldı. Süleyman ölsə də
Allah istədiyi vaxta qədər həmin vəziyyətdə qaldı. Camaat ona baxırdılar
və təsəvvür edirdilər diridir. Bir dəstə camaat dedi: -”O, uzun
müddətdir ki, ayaq üstə dayanıb və heç bir yorğunluq hiss etmir. Yatmır,
yemir və içmir. Bəs o bizim Allahımızdır və ibadətə layiqdir. Başqa bir
dəstdə dedi: -”O, sehirbazdır və bizi cadu edibdir!” Lakin mömin
insanlar dedilər: -”Süleyman Allahın bəndəsi və onun elçisidir. Allah nə
istəsə onun üçün edir”.
Elə
ki, xalq arasında söz-söhbət başladı, Allah taala taxta bitinə hökm
verdi ki, əsanın içini yesin. Beləliklə əsa sındı və Süleyman sarayın
üstündən yerə düşdü.
Əli (ə) bu haqda buyurur:
-”Əgər
bir nəfər dünyada qalmaq üçün bir vasitə əldə edibsə, ya ölümün
qarşısını almaq üçün bir yol tapıbsa, o Süleyman ibni Davud (ə)
olmuşdur. Süleyman elə bir şəxs idi ki, cin və ins ona ram olmuşdular və
peyğəmbərlik məqamına malik idi. Lakin elə ki, öz təqdirlənmiş
ruzisindən bəhrələndi və ömrü sona çatdı, yoxluq kamanı ölüm oxlarıyla
onu ayaqdan saldı. Diyar onsuz olub, evlər Süleymansız qaldı. Lakin
başqaları onlara sahib oldular.”
Süleymanın ömrünü 55 il yazıblar.
Bəziləri də Yəqub kimi 52 il qeyd ediblər. O həzrətin qəbri Beytül-Müqəddəsdə atası Davudun qəbrinin kənarındadır.